Opis specyfikacji projektu:
Projekt jest współfinansowany ze Środków Unii Europejskiej w ramach programy Fundusze Europejskie
dla Śląska 2021 – 2027 (Ryczałt – EFS+) kwocie 423 450,00 zł wkład własny Gminy Lelów wynosi
47 050,00 zł co stanowi łączny koszt projektu – 470 500,00 zł. Projekt jest realizowany w okresie od
01.08.2025 do 30.06.2026 na podstawie umowy o dofinansowanie projektu. Projekt będzie
realizowany w Szkole w Lelowie.
Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Lelowie. Projekt zakłada
organizację zajęć dodatkowych dla uczniów, które rozwiną ich kompetencje kluczowe, społeczne
i obywatelskie. Zaplanowane też szkolenie kadry pedagogicznej oraz doposażenie szkoły w nowoczesne
pomoce dydaktyczne i narzędzia ICT do prowadzenia zajęć. Projekt obejmuje 77 uczniów, w tym 40
dziewczynek oraz 37 chłopców oraz 10 nauczycieli.
W ramach projektu zostaną zrealizowane zadania:
ORGANIZACJA ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW
Uczniowie biorący udział w projekcie (77) okres trwania zajęć 01.10.2025 – 5.06.2026
Zadanie nr 1. Matematyka kl. 1-3 i 4-8 2 grupy 16 uczniów ( 8 Dz.) zajęcia 1 godzina w tygodniu = 50
godzin.
Zakres i cel – rozwijanie kompetencji matematycznych, zakres ponad podst. programową.
Zadanie nr 2. Informatyka kl. 4-8 1 grupa 8 uczniów (4 Dz.) zajęcia 2 godziny w tygodniu = 50 godzin.
Zakres i cel – rozwijanie kompetencji cyfrowych, zakres ponad podst. programową.
Zadanie nr 3. Język angielski kl. 1-3 i 4-8, 2 grupy 16 uczniów (8 Dz.) zaj. 1 godz. w tyg. = 50 godz.
Zakres i cel - rozwijanie kompetencji językowych, zakres ponad podst. programową.
Zadanie nr 4. STEAM kl. 7 – 8 grupa 6 ucz. (4 Dz.) zajęcia 2 godziny w tygodniu = 50 godzin.
Zakres i cel – rozwijanie kompetencji cyfrowych i technicznych: zakres ponad podst. Programową
2
Zadanie nr 5. Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne i obywatelskie kl. 4-8 1 grupa 8 uczniów (4Dz)
1 godzina w tygodniu = 50 godz.
Zakres i cel – rozwijanie kompetencji społecznych, komunikacja i praca w grupie.
Zadanie nr 6. Ekologia i eksperymenty przyrodnie kl. 4-6, 1 gr. 8 ucz. (4Dz.) zajęcia 1 godzinę w tygodniu
= 50 godzin.
Zakres i cel- rozwijanie kompetencji przyrodniczych, ochrona środowiska, ocieplenie klimatu,
zagrożenia współczesnego świata dla klimatu i przyrody.
Zadanie nr 7. Higiena Cyfrowa kl. 4-8, 1 grupa 8 uczniów (4Dz), zajęcia 2 godziny w tygodniu = 50 godzin.
Zakres i cel – świadome korzystanie z technologii cyfrowych, cyberbezpieczeństwo i ochrona danych
własnych, wyk. Inf. Narzędzi biurowych.
Zadanie nr 8. Zajęcia wyrównawcze z matematyki kl. 4-6 1 grupa 6 uczniów (3Dz) zajęcia 1 godzinę raz
w tygodniu. = 50 godzin.
Zakres i cel – podstawa programowa, rozwijanie kompetencji matematycznych i wyrównywanie szans
edukacyjnych.
Zadanie nr 9. Zajęcia antydyskryminacyjne kl. 4-8 1 grupa 8 uczniów, (4Dz) zajęcia 1 godzinę w tygodniu
= 50 godzin.
Zakres i cel – rozwijanie wrażliwości i tolerancji na odmienności, wzmocnienie postaw obywatelskich,
reagowanie przeciw aktom dyskryminacyjnym. Mają na celu zapobieganie dyskryminacji i przemocy ze
względu na cechy prawnie chronione, w szczególności na płeć, niepełnosprawność, orientację
seksualną oraz pochodzenie etniczne.
Zadanie nr 10. Zajęcia z komunikacji społecznej kl. 1-3 i 4-8, 2 grupy 16 uczniów (8Dz), zajęcia 1 godzina
w tygodniu = 50 godzin.
Zakres i cel – rozwijanie kompetencji społecznych, komunikacja w grupie, redukcja stresu i kontrola
złości.
Razem w zadaniu zaplanowano 500 godzin, w których weźmie udział 77 uczniów w tym 40
Dziewczynek. Uczniowie mogą brać udział w kilu rodzajach zajęć .
W zdaniu wystąpią następujące etapy:
1. Rekrutacja uczestników i uczestniczek zajęć dodatkowych odbędzie się od 15 września 2025 r.
i potrwa do 30 września 2025 r.
2. Realizacja zajęć dodatkowych (x 2025 – VI 2026)
3. Bieżący monitoring wskaźników (X 202 – VI 2026)
4. Zakończenie realizacji zadania (VI 2026).
Realizacja zadania będzie zgodna politykami horyzontalnymi UE oraz prawodawstwem polskim i UE
Nauka nigdy nie wyczerpuje umysłu